Podczas naszych wdrożeń stosujemy sprawdzony w wielu projektach proces projektowy PRO 6 Method skłądający się z kilku etapów.
Etap I: Diagnoza
Nasza diagnoza służy zidentyfikowaniu możliwości wzrostu u klienta i pozwala ocenić:
- zdolność organizacji do rozwoju praktyk i procesów PPM
- poziom dojrzałości oraz krótko- i długoterminowe kierunki rozwoju kompetencji organizacyjnych i pracowniczych w zakresie PPM
- możliwości rozwoju dla kieroników projektów i członków Biura Projektów
- możliwości wdrożenia dojrzałych praktyk podejmowania decyzji portfelowych i wdrożenia kultury projektowej
- istnijące praktyki zarządzania zasobami, zmianą biznesową i ryzykiem
Etap II: Propozycja rozwiązania
Nasze podejście koncentruje się na dobrym zrozumieniu silnych stron organizacji klienta w zakresie narzędzi i praktyk PPM. Następnym krokiem jest stworzenie propozycji rozwiązania, która bazując na zidentyfikowanym potencjale rozwoju tworzy scenariusz działań dopasowujących nowe praktyki i procesy do kultury organizacji. Pozwala to w optymalny sposób osiągnąc oczekiwane rezultaty biznesowe.
Zapewnia także maksymalne dopasowanie powstających struktur organizacyjnych, procesów, narzędzi do szczegółowych celów współpracy i dostępnych zasobów.
Etap III: Wdrożenie
Na tym etapie dokonujemy przemyślanego i uzgodnionego z klientem wdrożenia elementów procesu i narzędzi PPM wybranych na poprzednich etapach.
Naszym zadaniem może być w szczególności:
- usunięcie braków w kompetencjach kierowników projektów,
- stworzenie/doskonalenie Biura Projektów,
- stworzenie i automatyzacja Virtualnego Biura Projektów,
- wdrożenie procesów projektowych, narzędzi i szablonów (schematów) działania,
- ukonstytuowanie nowych struktur zarządzania projektami,
- wdrożenie procesu (dyscypliny) zarządzania zasobami projektowymi,
- wdrozenie kompleksowego rozwiązania do zarządzania projektami i portfelem projektów CA PPM